פסיכותרפיה לילדים ובני נוער

פסיכותרפיה לילדים

פסיכותרפיה מסייעת לילדים ובני נוער במגוון דרכים. הם מקבלים תמיכה רגשית, פותרים קונפליקטים עם אנשים, מבינים את רגשותיהם ובעיותיהם, ומנסים פתרונות חדשים לבעיות ישנות.

פסיכותרפיה מתייחסת למגוון שיטות המשמשות לסייע לילדים ובני נוער שחווים קשיים עם רגשותיהם או התנהגויותיהם. למרות שקיימים סוגי פסיכותרפיה שונים, כל שיטה מסתמכת על תקשורת ככלי הבסיסי להובלה לשינוי ברגשות ובהתנהגויות. פסיכותרפיה עשויה להיות כרוכה בטיפול בילד בודד, קבוצת ילדים, משפחה או משפחות מרובות. בילדים ומתבגרים, משחק, ציור, מלאכה, משחקי תפקידים ודיבור הם שיטות חשובות של שיתוף רגשות ופתרון בעיות.

כחלק מההערכה הראשונית, פסיכיאטר מקצועי או רופא מומחה לטיפול בילדים ומתבגרים קובע את הצורך בטיפול נפשי. החלטה זו מבוססת על היבטים כמו בעיות נוכחיות מהן סובל הילד, היסטוריה, רמת הפיתוח, יכולת לשתף פעולה עם הטיפול, ומה הסיכוי הטוב ביותר של ההתערבויות לסייע לחששות המוצגים.

פסיכותרפיה משמשת בדרך כלל בשילוב עם טיפולים אחרים כגון תרופות, שליטה בהתנהגות או עבודה עם בית הספר. מערכת היחסים המתפתחת בין המטפל והמטופל חשובה מאוד. הילד או המתבגר חייב להרגיש בנוח, ולדעת שהוא מובן ובטוח. סוג זה של אמון סביבתי מאפשר לילד להביע בקלות רבה יותר את מחשבותיו ורגשותיו ולהשתמש בטיפול באופן מועיל.

פסיכותרפיה מסייעת לילדים ובני נוער במגוון דרכים. הם מקבלים תמיכה רגשית, פותרים קונפליקטים עם אנשים, מבינים את רגשותיהם ובעיותיהם, ומנסים פתרונות חדשים לבעיות ישנות. מטרות הטיפול עשויות להיות פרטניות, ולכלול שינוי בהתנהגות, שיפור יחסים עם חברים או שמפחה, או כלליות יותר כגון הפחתת חרדה, ושיפור ההערכה העצמית. אורך הטיפול הפסיכולוגי תלוי במורכבות וחומרת הבעיות.

האופן בו עובדת פסיכולוגיה לילדים ובני נוער

פסיכולוגים ופסיכיאטרים וכן מומחים למשמעת וסמכות המתמחים במשמעת סמכות וחינוך ילדים ובני נוער מסייעים להם ולבני משפחותיהם במגוון נרחב של שירותים, במקרים בהם בעיות רגשיות מעכבות צמיחה והתפתחות רגשית.

המטפל מחויב לגישת טיפול שעוסקת בגורם הבסיסי של בעיות ומסייעים לילדים ובני נוער ליצור בסיס פסיכולוגי חזק לפיתוח מתמשך. השירותים מתבססים על עקרונות הפסיכואנליזה העוסקים בחיים הרגשיים המורכבים של ילדים ובני נוער. טיפול פסיכואנליטי מציע שיטה לטיפול בגורמים הבסיסיים המשפיעים על הרווחה הנפשית.

כשהורים פונים לקבלת ייעוץ, מבוצעת הערכה הקובעת את אופי הבעיות, והמטפל מרכיב תכנית טיפול בהתבסס על הערכה זו. לעיתים קרובות, התכנית מבוססת על צורת פסיכותרפיה, העשויה לכלול התערבויות אחרות בתוספת לטיפול. טיפולים משלימים, כגון תרופות, משמשים באופן שמרני, כחלק מתכנית טיפול מקיפה.

בסיס הטיפול הוא מערכת היחסים עם מטפל מהימן, שהוכשר במיוחד, ויכול לסייע לאנשים צעירים להתמודד עם הגורמים למצוקתם ולסייע להם לרכוש את המיומנויות הפסיכולוגיות להתמודד ביעילות בעתיד. ילדים צעירים מתקשרים לעיתים קרובות באמצעות משחק, וילדים ובני נוער מבוגרים יותר עשויים להעדיף לדבר. המטרה היא ליצור מצב שבו ילדים יכולים לבטא את עצמם באופן מלא על מנת לפתח הבנה עצמית ושינויים חדשים, ברי קיימא במצבי התנהגויות רגשיות. פסיכותרפיה לילדים ובני נוער היא מאמץ משותף המתבצע עם הורים או מטפלים. בדרך כלל מבוצעות התייעצויות קבועות מתוכננות עם ההורים על מנת לדון בהתקדמות ולהתמקד בחששותיהם לגבי הילד.