מחלות מערכת העצבים – כדאי לדעת

מערכת העצבים היא אחת המערכות החשובות ביותר לתפקוד הגופני שלנו באופן כולל, זאת בשל העובדה כי מערכת העצבים מהווה את הכבלים החשמליים בגוף שלנו, אשר אחראים על העברת אותות חשמליים מהמוח שלנו, לשאר חלקי הגוף, ובכך לאפשר לגוף שלנו התנהלות תקינה ושגרתית. אולם, כיום ישנם מספר מחלות של מערכת העצבים אשר מופיעות בקרב אנשים רבים, הן עשויות לגרום לליקויים חמורים בשגרת החיים התקינה והמורחבת שלנו.

מה זה מחלות מערכת העצבים?

בסופו של דבר, ייתכן כי נתקלתם במגוון רחב של מושגים שונים בנושא כמו – מחלות מערכת העצבים, EMG בדיקה, ונוספים, אולם, המונח המוכר והנפוץ ביותר למחלות אשר משפיעות על התפקוד התקין של מערכת העצבים זה – מחלות נוירולוגיות. הפרעות נוירולוגיות הווים מחלות שמשפיעים בתצורה ישירה על התפקוד הכולל של מערכת העצבים המרכזית של הגוף שלנו, על המוח שלנו, ועל גזע המוח בגוף שלנו. מחלות אלו יכולות להתרחש בשל סיבות שונות ומגוונות, הן יכולות לגרום לשיבושים שונים באורח החיים התקני שלנו.

מה הם התסמינים?

בסופו של דבר, עלינו לזכור כי מערכת העצבים כי המערכת העיקרית שמפעילה ומחברת בין כל חלקי הגוף השונים שלנו. ובנוסף חשוב להבין, כי המקור של כל תנועה גופנית, הבעה קולית, או למעשה המקור של כל פעולה שאנחנו עושים מקורה במערכת העצבים שלנו. ועל כן, התסמינים העיקריים של מחלות אלו הן כדלקמן:

• סחרחורות חדות וחוזרות על עצמן
  • כאבים חדים ועזים באזור הצוואר, ראש, והפנים
  • רעידות
  • התקפים
  • הפרעות בהליכה וחוסר יציבות באופן כללי
  • ליקויים בראייה שלנו אשר לא נובעים בגלל מחלות שקשורות לעין בעצמה.

איך ניתן ונהוג לטפל?

חשוב להבין, יש כל כך הרבה סוגים של מחלות אשר באופן חלקי או מלא מערבות את מערכת העצבים. מחלות תורשתיות, מחלות המאופיינות בבעיות התפתחות, מחלות ניווניות, מחלות המערבות את כלי הדם, מחלות אפליפסיה, גידולים במוח- אלו ועוד קשורות למערכת זו. לכן, אצל כל מטופל ועבור כל מחלה יקבע הרופא המטפל או המנתח תכנית טיפולית אחרת בהתאם לסוג המחלה, רמת התפקוד של החולה, גילו, מצבו הפיזי והנפשי. אם למשל, המטופל עבר ניתוח, הטיפול יכלול פעמים רבות טיפול תרופתי כמו מתן אנטיביוטיקה או טיפול אחר כמו למשל תרופות המסייעות לאזן את הפעילות החשמלית במוח שלנו.  לעתים יש צורך גם בטיפולי פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, טיפולים בחמצן, טיפולי הקרנות, טיפול בעזרת קלינאית תקשורת ועוד. בכל מקרה, אם אתם או מישהו שאתם מכירים סובלים מתופעות לוואי ו/או תסמינים המעידים על חחש למחלות מהסוג הזה, אין להזניח את המצב ויש לפנות לרופא המטפל כמה שיותר מהר.