הפרעת אישיות סכיזואידית

מצב נדיר שבו אנשים נמנעים מפעילויות חברתיות ונרתעים בעקביות ממגע עם הסביבה. המצב משפיע יותר על גברים מאשר על נשים, ומאופיין בהתבודדות, חוסר הרצון או העדר המיומנות ליצור קשרים אישיים קרובים.

זהו מצב נדיר שבו אנשים נמנעים מפעילויות חברתיות ונרתעים בעקביות ממגע עם הסביבה. המצב משפיע יותר על גברים מאשר על נשים, ומאופיין בהתבודדות, חוסר הרצון או העדר המיומנות ליצור קשרים אישיים קרובים. הסביבה תופסת אדם עם הפרעה זו כמשעמם או חסר הומור, היות והוא אינו נוטה להפגין רגש ונראה כאילו לא אכפת לו מהמתרחש סביבו. אך למרות שאדם עם הפרעת אישיות סכיזואידית נראה אולי מרוחק, יתכן שהוא חש בדידות, גם אם קשה לו להכיר בכך, או שהוא מעדיף להיות לבד שכן כך קל לו יותר וכך הוא מרגיש יותר בנוח עם חייו.

מונחים קשורים:           

טיפול בהפרעת אישיות סכיזואידית. הטיפול בהפרעה זו מתבצע בגישות רבות ויעילות. מאמר זה מפרט את טיפול הבחירה הפרטני להפרעה זו, שהוא פסיכותרפיה המתבצעת לטווח הקצר ומסייעת לאדם לפתור את הבעיה או המשבר באופן מידי.

הפרעת אישיות סכיזואידית ופסיכוזה. מאמר זה מתאר את ההפרעה כשהיא נובעת בשל הפרעת שימוש בחומר רפואי או מסוכן.

בדיקת הפרעת אישיות סכיזואידית. אתר All The Test.com מאפשר בדיקה עצמית לגילוי הפרעה זו. עם הממצאים ניתן לגשת לקבל את הטיפול המקצועי המתאים.

באותו נושא