הפרעת אישיות נרקיסיסטית

הפרעה המתאפיינת בדפוס ארוך שנים של גרנדיוזיות, פנטזיה או התנהגות בפועל המתבטאת בצורך עז להערצה, ובדרך כלל חוסר אמפתיה מלא כלפי אחרים.

זוהי הפרעה המתאפיינת בדפוס ארוך שנים של גרנדיוזיות, פנטזיה או התנהגות בפועל המתבטאת בצורך עז להערצה, ובדרך כלל חוסר אמפתיה מלא כלפי אחרים. אנשים עם הפרעה זו מאמינים בדרך כלל שהם בעלי חשיבות עליונה בחיי כל האנשים סביבם או האנשים שהם פוגשים. בעוד שדפוס התנהגות זה יכול היה להתאים למלך אנגליה במאה ה-16, הוא נחשב כלא ראוי לאנשים הרגילים כיום.

מונחים קשורים:           

טיפול בהפרעת אישיות נרקיסיסטית. אשפוז חולים עם הפרעה זו, כשהתסמינים מתבטאים בצורה חמורה, עלול להתרחש בתדירות כלשהי. עבור חלק מהסובלים מהפרעה, כגון אלו הנוטים לאימפולסיביות, הרס עצמי או הסובלים מחוסר קשר למציאות, מדובר בתוצאה של תסמינים נוספים מהפרעה נפשית קימת משותפת המכסה על הפרעת האישיות. מאמר זה מתאר את המקרים בהם אשפוז מוצדק להפרעה זו, היבטי הטיפול ואורכו.

זיהוי הפרעת אישיות נרקיסיסטית. נרקיסיסטים בדרך כלל מתוארים כיהירים ומרוכזים בעצמם. אנשים עם הפרעה זו עשויים להתגונן ולהגיב בצורה שלילית לביקורת. לעיתים קרובות הם מגזימים בכישרונות ובהישגים שלהם, תוך הצנעת ההישגים של אחרים. הם עסוקים בכוח, הצלחה ויופי. הם עלולים להיקלע להתנהגויות אימפולסיביות, כגון מין והימורים מסוכנים.

הגורמים להפרעת אישיות נרקיסיסטית. לא ידוע מה קורם להפרעה זו, ובדומה להפרעות נפשיות אחרות, הגורם ככל הנראה מורכב. מאמר זה מפרט את הגורמים העשויים להיות קשורים להפרעה, כגון חוסר התאמה ביחסי הורים וילדים, גנטיקה או פסיכוביולוגיה.

הפרעת אישיות נרקיסיסטית עם הפרעת אישיות אנטי חברתית. מאמר זה מבהיר את הבלבול הרב הקיים לגבי ההבחנה בין שתי הפרעות התנהגות אלו.

חיי משפחה עם הפרעת אישיות נרקיסיסטית. מאמר זה מתאר את התנהלות המשפחה כשאחד מבני המשפחה סובל מהפרעה זו, כולל שיטות ההתמודדות והטיפול.

נרקיסיסטיות ונגע הסלפי באינסטגרם. מאמר על הבנת נרקיסיסטיות והעצמתה בדור הסלפי.

 

באותו נושא