הפסיכולוגיה האישית של אלפרד אדלר

זוהי שיטה פסיכולוגית או מדע שנוסד על ידי הפסיכיאטר הווינאי אלפרד אדלר. תורה זו מבוססת על אוסף מאמרים והרצאות שניתנו בין השנים 1912-1914 ומכסה את כל מגוון הפסיכולוגיה האנושית בסקר אחד, שנועד לשקף את האחדות לחלוקת האישיות.

אלפרד אדלר נולד בווינה בפברואר 1870, למשפחת סוחרי תבואה. כילד הוא פיתח רככת שמנעה ממנו ללכת עד שהיה בן ארבע. בגיל חמש הוא כמעט מת מדלקת ריאות, ולכן החליט בגיל זה להיות רופא. הוא החל את הקריירה הרפואית שלו כרופא עיניים, אך עד מהרה הפך לפסיכיאטר, ובשנת 1907 הוזמן להצטרף לקבוצת הדיון של פרויד.

לאחר כתיבת מספר מאמרים שתאמו למדי את דעותיו של פרויד, הוא כתב נייר עמדה בעניין דחף תוקפנות אותו לא אישר פרויד, ולאחר מכן כתב נייר עמדה על רגשות נחיתות של ילדים, שהציע כי המושגים המיניים של פרויד הם יותר מטאפוריים מאשר משמעותיים.

מונחים קשורים:           

פסיכולוגיה אישית. זוהי שיטה פסיכולוגית או מדע שנוסד על ידי הפסיכיאטר הווינאי אלפרד אדלר. תורה זו מבוססת על אוסף מאמרים והרצאות שניתנו בין השנים 1912-1914 ומכסה את כל מגוון הפסיכולוגיה האנושית בסקר אחד, שנועד לשקף את האחדות לחלוקת האישיות.

שליטה במשימות חיים אוניברסליות. אדלר לימד שבני אדם חייבים לשלוט בהצלחה במשימות חיים אוניברסליות. מאמר זה מפרט את שיטות החשיבה והביצוע של גישה זו.

באותו נושא