חדשות פסיכולוגיה ינואר 2015

פסיכולוגיית התזונה. מדוע נושא התזונה גורם לפרץ רגשות כל כך עזים? מדוע אנשים מתעדים ברשתות החברתיות את צילומי הארוחות שלהם? נושא התזונה מעורר דיונים רבים בעולם הפסיכולוגיה.

 

תואר בפסיכולוגיה מסייע למנהלים. מנכ"ל חברה, בעל תואר במינהל עסקים, סיים בנוסף תואר בפסיכולוגיה ארגונית, והשתמש בו כדי לנהל בהצלחה את צוות העובדים שלו ובכך הוביל את החברה לביצועי שיא גבוהים.

 

מיתוסים על הפרעות אכילה. קיימים מיתוסים רבים הנוגעים להפרעות אכילה, המונעים מהסובלים מהפרעות אלו לפנות לקבלת טיפול. האיגוד הלאומי לאנורקסיה נרבוזה והפרעות קשורות קובע כי רק אחד מתוך עשרה אנשים עם הפרעות אכילה, פונה לקבלת טיפול.

 

חשיבה חיובית אינה תחליף לפעולה חיובית. חשיבה חיובית היא כלי רב ערך המסייע לאדם להתגבר על מכשולים, להתמודד עם כאבים רגשיים ופיסיים, ולהגיע ליעדים חדשים. מחקרים גילו כי אנשים אופטימיים נוטים ליהנות משביעות רצון מוגברת בחיים, בריאות משופרת והכנסה גבוהה יותר.

 

פסיכולוגיית חיים מאושרים. שגרת החיים העמוסה אינה מאפשרת, לעיתים, תחושות אושר וסיפוק. הערכה עצמית נמוכה והימנעות מקבלת אחריות להתנהלות החיים גורמת לתחושת דכדוך. שינוי גישת החשיבה מאפשר חיים מלאים ומספקים יותר.

 

פסיכולוגיית המונוגמיה. יש הסבורים כי מונוגמיה אינה ערובה למערכת יחסים איתנה. מדענים, לעומת זאת, מאמינים שהגיע הזמן להמציא מחדש את המיניות העכשוויות, ומתרגלים את המונח "אי-מונוגמיה".

 

זיכרון, חלומות ומחשבות. ספרו של הפסיכיאטר קרל גוסטב יונג "זיכרונות, חלומות והרהורים", הוא יצירת מופת העוסקת בתובנות לגבי הטבע האנושי. הספר מעורר חשיבה על גילוי עצמי וסביבתי, ומציב עובדות מדהימות על טבע האדם.

 

הנעה לפעולה. אנשים מגיבים טוב יותר לתגמולים מאשר לעונשים. מנהיגי חברות יכולים לשנות את התנהגות צוות העובדים או הלקוחות באמצעות תקשורת נאותה. מחקרים סבורים כי הפעולה הטובה ביותר היא הענקת חיזוקים חיוביים לאנשים בסביבת הארגון המתנהגים כמצופה מהם.