פחדים אצל ילדים

התמודדות עם חרדות מכינה ילדים צעירים להתמודד עם החוויות המטרידות והמצבים המאתגרים של החיים.

כל אדם, מילד צעיר ועד למבוגר, חווה לעיתים חרדות ופחדים. יחד עם זאת, אצל ילדים, רגשות אלו הם רגילים והכרחיים. התמודדות עם חרדות מכינה ילדים צעירים להתמודד עם החוויות המטרידות והמצבים המאתגרים של החיים.

מונחים קשורים:           

הצדדים הרבים של פחדי ילדים. חלק מהילדים חווים הפרעת חרדה, לעיתים קרובות כתגובה רגשית חזקה לחוויה עזה. אך פחדים בקרב ילדים נחשבים בעיקר לטקסים צפויים של מעבר מהילדות לבגרות.

הפחדים הנפוצים של פעוטות. פעוטות מפגינים פחדים רבים, וקשה לדעת כיצד להרגיעם. מאמר זה מפרט את פחדי הפעוטות הנפוצים ביותר ומה ניתן לעשות על מנת לסייע לילד לעבור דרך חוסר הביטחון שלו. בנוסף, מציג המאמר טיפים לגידול ילדים תוך התמודדות עם פחדיהם.

הבנת פחדים וחרדות ילדים. נתוני מחקרים מצביעים על העובדה לפיה 43% מהילדים בין הגילאים 12-16 חווים פחדים וחששות רבים. פחד מחושך הוא אחד הפחדים הנפוצים ביותר בקבוצת גיל זו. פחד מפני בעלי חיים גדולים, שריפות, מקומות גבוהים, סופות רעמים, דיווחי חדשות בטלוויזיה ובעיתונים, פריצות, חטיפות, מלחמה גרעינית, מחלה רצינית או מוות מדאיגים ילדים רבים, אך פחדים אלו בדרך כלל חולפים מעצמם עם הבגרות.

טיפול בחרדה בקרב ילדים. המקור לחרדות ילדים נעוץ באירוע פרטני ונקודתי, כגון חרדה חברתית המאופיינת בתחושות לחץ, כאבי שרירים, קשיי נשימה והימנעות ממקור הפחד. פחדים אלו פוגמים ביכולת לחיות חיים תקינים ולהתגבר על אירועים מלחיצים. מאמר זה מפרט את שיטות האבחון והטיפול בפחדי ילדים.

באותו נושא