טיפול בנזעי חשמל

טיפול פסיכיאטרי סטנדרטי שבמהלכו מטופל החולה עם "מכת" חשמל על מנת לספק הקלה ממחלות פסיכיאטריות.

טיפול זה מוכר גם בשם טיפול בהלם חשמלי. זהו טיפול פסיכיאטרי סטנדרטי שבמהלכו מטופל החולה עם "מכת" חשמל על מנת לספק הקלה ממחלות פסיכיאטריות. הטיפול מבוצע עם הסכמה מדעת של המטופל, וננקט כקו אחרון של התערבות להפרעת דיכאון, מאניה וקטטוניה. הטיפול יעיל לכחמישים אחוזים מהאנשים הסובלים מהפרעת דיכאון עמיד לטיפול, בין אם הוא חד קוטבי או דו קוטבי.

מונחים קשורים:           

יתרונות טיפול בנזעי חשמל. כשהטיפול התרופתי נכשל בהקלת תסמיני דיכאון קליני, טכניקת גירוי המוח (ECT), משמשת לטיפול בדיכאון שלא הגיב לטיפולים סטנדרטיים. מאמר זה מציג את יתרונות הטיפול, הסיכונים ותופעות הלוואי.

תופעות לוואי של טיפול בנזעי חשמל. למרות שהטיפול נחשב בדרך כלל כבטוח, הוא כרוך בסיכונים ותופעות לוואי. מאמר זה מציג את הסיכונים הכרוכים בטיפול.

טיפול גריה מוחית. טיפול זה כרוך בהפעלת או מגע ישיר במוח באמצעות חשמל, מגנטים או שתלים לטיפול בדיכאון והפרעות אחרות. טיפול בנזעי חשמל הוא טיפול הגירוי הנחקר ביותר ויש לו את ההיסטוריה הארוכה ביותר של שימוש. מאמר זה מציג את שיטות הטיפול החדשות והניסיוניות יותר, כגון גירוי עצב תועה, גירוי מגנטי, טיפול תפיסה מגנטי, וגירוי מוח עמוק.

באותו נושא