הפרעת דחק פוסט טראומטית

במצב סכנה, טבעי לפחד. פחד זה גורם לשינויים רבים בשבריר שניה בגוף, ומכין אותו להתגונן מפני סכנה או הימנעות ממנה. אך בהפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD), תגובה זו משתנה או נפגמת. אנשים עם הפרעה זו עלולים לחוש לחץ או פחד גם כשכבר אינם בסכנה.

מונחים קשורים:

אמנזיה פוסט טראומטית. זהו מצב של בלבול המתרחש מיד לאחר פגיעה מוחית טראומטית, במהלכה הנפגע מבולבל ואינו מסוגל לזכור אירועים שהתרחשו לאחר הפציעה. כאשר תשואות הזיכרון אינן רציפות, לא ניתן לאחסן אירועים חדשים בזיכרון. מצב זה כרוך בבלבול בנוסף לאובדן הזיכרון הטיפוסי של אמנזיה, והמונח מצב "מצב בלבול פוסט טראומטי" הוצע כחלופה.

טיפול בהפרעת דחק פוסט טראומטית. הטיפולים העיקריים להפרעה זו הם טיפול פסיכולוגי ותרופתי. התמודדות עם הרגשות וקבלת סיוע מקצועי היא השיטה היחידה היעילה לטיפול במצב. ניתן לטפל בהפרעה גם שנים לאחר התרחשות האירוע הטראומטי.

תסמיני הפרעה פוסט טראומטית בילדים ובני נוער. בילדים, ובמיוחד בילדים צעירים מאוד, תסמיני ההפרעה עשויים להיות שונים מתסמיני המבוגרים עם ההפרעה, והם כוללים פחד מפני פרידה מההורים; בעיות שינה; פוביות וחרדות חדשות שנראה שאינן קשורות לטראומה; כאבים ללא סיבה נראית לעין; ועצבנות ותוקפנות.

טיפול פסיכולוגי מודרני בפוסט טראומה. הטיפול המודרני להפרעה זו מתבצע במספר שיטות קוגניטיביות התנהגותיות שנמצאו כיעילות לטיפול במצב זה. מאמר זה מפרט את שיטות הטיפול המוצלחות, המהירות והמועילות ביותר.

באותו נושא