דיכאון

ההבדל בין דכדוך ועצבות רגילים, לבין מצב חמור של דיכאון, שיטות האבחון והטיפול.

כל אדם מרגיש מידי פעם דכדוך או עצבות. אך רגשות אלו הם בדרך כלל קצרי מועד וחולפים בתוך מספר ימים. מצב של דיכאון מפריע לחיי היומיום וגורם לכאב לאדם הסובל ממנו כמו גם לסביבתו. זוהי מחלה נפוצה אך רצינית.

מונחים קשורים:

בדיקה עצמית לדיכאון. בדיקה זו היא שיטה טובה להערכת היבטים שונים בחיים בזמן הווה. היא מסייעת לזיהוי חלק מסימני האזהרה של דיכאון, וכיצד לקבל את הטיול המתאים. בעת המענה על השאלות, יש לבחור את התשובה בהתאם לתחושה הטובה ביותר המצביעה על התחושות בשבועות האחרונים.

התמודדות עם דיכאון. דיכאון מנקז את האנרגיה, התקווה והמיקוד, ולכן קשה לתפקד ולהרגיש טוב יותר. מאמר זה מפרט כיצד ניתן להתגבר על דיכאון, תוך השגת שליטה. המפתח הוא להתחיל בקטן ולהמשיך משם. השבת התחושה הטובה לוקחת זמן אך אפשרית כשאדם מבצע בחירות חיוביות מידי יום.

טיפול בדיכאון. הטיפול משלב בדרך כלל תרופות, טיפול בדיבור, ושיטות לעזרה עצמית. מאמר זה מסביר את סוגי הטיפול המומלצים, בהתאם לסוג הדיכאון.

תסמיני דיכאון. מאמר זה מפרט את המידע על דיכאון, כך שניתן יהיה להתייעץ בגלוי עם הרופא לגבי התסמינים. המאמר מסייע לזיהוי סימני האזהרה של בעיות דיכאון רציניות יותר, כך שניתן יהיה למנוע סיבוכים.

דיכאון וחרדה. חלק מהאנשים חווים רגשות דיכאון וחרדה מידי יום או כמעט מידי יום, ללא כל סיבה ברורה, ולכם מתקשים להמשיך בתפקוד רגיל ויומיומי. מאמר זה מסביר את הקשר בין הפרעת דיכאון להפרעת חרדה.

טיפול בסוגי דיכאון. הבנת מאפייני הדיכאון, דיכאון כתגובה, תסמיני דיכאון ושיטות הטיפול.

ההבדל בין דיכאון לעצב. הבנת סוגי הדיכאון השונים והבדלתם ממצבי עצב רגעיים.

באותו נושא