ישנן מקרים רבים שצריך להיעזר בפסיכולוג, מקרים הנוגעים הן למבוגרים והן לילדים כאחד. פסיכולוג הוא זה שאמור לאבחן בעיה כלשהיא, בעיה שבגינה המטופל סובל מחרדות או מכל בעיה נפשית קלה אחרת, אך פסיכולוג הוא גם בן שיחה בשביל לשפוך אצלו את הלב. פעם ללכת לפסיכולוג היה בושה ומי שהיה הולך להיפגש עם איש מקצוע כזה לא היה מעיז לספר לאף אחד בכדי שלא יחשבו שהוא לא נורמלי אך היום זה כבר ברור לכולם שכל אחד צריך מישהו לדבר איתו, מישהו לשפוף בפניו את הלב. אז איך מוצאים פסיכולוג מומלץ בתוך ים הפסיכולוגים?

מיהו פסיכולוג או מטפל רגשי מומלץ?

ישנן מקרים רבים שצריך להיעזר בפסיכולוג או מטפל רגשי, מקרים הנוגעים הן למבוגרים והן לילדים כאחד. פסיכולוג או מטפל רגשי הוא זה שאמור לאבחן בעיה כלשהיא, בעיה שבגינה המטופל סובל מחרדות או מכל בעיה נפשית קלה אחרת, אך הוא גם בן שיחה בשביל לשפוך אצלו את הלב. פעם ללכת לפסיכולוג או מטפל היה בושה ומי שהיה הולך להיפגש עם איש מקצוע כזה לא היה מעיז לספר לאף אחד בכדי שלא יחשבו שהוא לא נורמלי אך היום זה כבר ברור לכולם שכל אחד צריך מישהו לדבר איתו, מישהו לשפוך בפניו את הלב. ההבדל הוא שהפסיכולוג או המטפל הרגשי, מעבר לסתם שיחה אמורים ללמד אתכם כיצד לעבוד עם המחשבות והרגשות שלכם ולאזן ביניהם.

 

מה ההבדל בין פסיכולוג למטפל רגשי?

פסיכולוג הוא אדם שעבר את ההכשרה המקובלת על ידי המוסדות הרשמיים במדינה והוא מחוייב לשיטות הטיפול אותן למד במסגרת ההכשרה. מטפל רגשי לעומת זאת לא עבר את ההכשרה אותה עבר הפסיכולוג ולכן הוא אינו מוגבל בטיפוליו לשיטות הטיפול הפסיכולוגיות המוסדיות מצד שני יש לוודא שהמטפל הרגשי אכן עבר הכשרה מקיפה ויש לו ידע ויכולת לעזור. 

אנשים דתיים למשל, מעדיפים שלא ללכת לפסיכולוגיים (ואף הרבנים מורים להם כך) מאחר ושיטות הטיפול הפסיכולוגיות אינן מבוססות על היהדות בלשון המעטה והן מכוונות בעיקר ליצור מצב של נוחות בחיים ללא חיבור לערכים עליונים כמו כח עליון, בורא או דת דבר שהוא מפריע מאד לטיפול ולהצלחתו מאחר והגישה הפסיכולוגית אינה מחוברת לכל הרבדים של המטופל ולכן הם ילכו לפסיכולוג רק אם אין להם ברירה. 

 

 

 אז איך מוצאים פסיכולוג או מטפל מומלץ בתוך ים הפסיכולוגים והמטפלים?

 

אין כמו המלצה

אם אנו לא מתביישים בזה שאנו רוצים ללכת לפסיכולוג או מטפל זה קודם כל אומר שמצבנו טוב. אין מה להתבייש בזה ורבים עושים כך בשביל לדבר עם מישהו מקצועי. ולכן, אם אנו רוצים למצוא מישהו מומלץ עלינו קודם כל להתייעץ עם מישהו שקרוב אלינו שגם הוא היה אצל מטפל בזמן האחרון. במידה ויש לנו מישהו כזה שהיה מרוצה אליו הוא הלך ויכול להמליץ לנו עליו מה טוב. אין דרך טובה יותר מאשר המלצה ממישהו שסומכים אליו בכל הקשור לטיפול רגשי או נפשי כמו כל איש מקצוע אחר שאנו צריכים את שירותיו.

איזה תכונות צריך הפסיכולוג או המטפל הרגשי?

הפסיכולוג\המטפל הרגשי כפי שציינו, הוא סוג של כותל לבכות לו ולכן, הוא חייב להיות קודם כל קשוב. קשב היא התכונה החשובה ביותר במקצוע הזה ומי שאין לו אותה לא יכול לעסוק במקצוע. שנית הבנה, גם אם מה שהמטופל אומר לא ממש נשמע טוב לפסיכולוג הוא צריך בכל זאת להמשיך ולשמוע אותו. ושלישית, הוא צריך להיות עם עצות חכמות ובכלל חוכמת חיים בכדי שיוכל להדריך את המטופל שלו בנבכי החיים יעזור לו להתמודד עם בעיות היום יום שכל אחד חווה במהלך חייו.

מטפל רגשי, אם כן, הוא איש מקצוע שיש לו תפקיד חשוב, הקשבה וסיוע למי שצריך אותו כמו גם מתן עצות חכמות ומועילות לאחד כזה. אין מה להתבייש ואפילו מומלץ לכל אחד ללכת.

 

 

ההמלצות שלנו, מטפלים רגשיים מומחים:

יש לכם המלצות על אנשי מקצוע? שלחו לנו כאן.