טיפול בסכיזופרניה

הטיפול העיקרי לסכיזופרניה והפרעות חשיבה זהות הוא טיפול תרופתי.

למרות שטיפול תרופתי אנטי פסיכוטי מוצלח, אנשים רבים הסובלים מסכיזופרניה מתקשים בחשיבה, מוטיבציה, פעולות יומיומיות, יחסים ותקשורת. בנוסף, היות והמחלה מתחילה בדרך כלל בשנים הקריטיות לחינוך והכשרה מקצועית, אנשים הסובלים מהמחלה חווים לעיתים קרובות חוסר כישורים וניסיון חברתי ותעסוקתי. במקרים אלו, הטיפולים הפסיכולוגיים חשובים במיוחד.

מונחים קשורים:

הבנת סכיזופרניה. מחלה זו מופיעה בדרך כלל לראשונה בשנות העשרה המאוחרות או בכל שנות העשרים. היא משפיעה יותר על גברים מאשר על נשים ונחשבת למצב חיים ארוך טווח ה"נרפא" לעיתים רחוקות. הטיפול העיקרי לסכיזופרניה והפרעות חשיבה זהות הוא טיפול תרופתי.

למרבה הצער, עמידה במשטר התרופות הוא לעיתים קרובות אחת הבעיות העיקריות ביותר הקשורות לטיפול השוטף במחלה. השלכות אובדן הטיפול מתבטאות בחריפות על ידי האדם הסובל מהמחלה ומשפיעות אף על בני משפחתו וחבריו.

טיפולים לסוגים השונים של סכיזופרניה. מאמר זה מפרט את שיטות הטיפול השונות לדרגות השונות של המחלה, כולל טיפולים פסיכולוגיים ותרופתיים.

טיפול קבוצתי לסכיזופרניה. מאמר זה מפרט ממצאי מחקר לגבי יעילות הטיפול הקבוצתי למחלה, והמלצות לשיטות טיפול שונות.

טיפול קוגניטיבי התנהגותי לסכיזופרניה. שיטת טיפול זו פותחה במקור כדי לספק טיפול נוסף לתסמיני המחלה, והיא מבוססת על שיטות התערבות שפותחו בעבר לחרדה ודיכאון.

טיפולים תרופתיים לסכיזופרניה. הטיפול התרופתי נועד להפחית את הסיכון להתקפים פסיכוטיים עתידיים ומשפר מערכות יחסים. מאמר זה מפרט את אפשרויות הטיפול התרופתי למחלה.

תרופות אנטי פסיכוטיות לא טיפוסיות לסכיזופרניה. מאמר זה מפרט את סוגי התרופות האנטי פסיכוטיות למחלה, וגרף המכירות השנתי.

גישות טיפול לסכיזופרניה. היות ומחלה זו אינה יכולה להיות מצב יחיד והגורמים לה עדיין אינם ידועים, שיטות הטיפול הנוכחיות מבוססות על מחקר וניסיון קליני. גישות אלו נבחרו על בסיס יכולותיהן להפחית את תסמיני המחלה והפחתת הסיכוי לחזרת התסמינים.

הבנת סכיזופרניה. מאמר המפרט את שלבי המחלה ושיטות הטיפול לכל שלב.

באותו נושא