ז'אן פיאז'ה

פסיכולוג שוויצרי התפתחותי ופילוסוף שחי בין השנים 1896-1980. ידוע במחקרים האפיסטמולוגיים שלו עם ילדים. תאוריית ההתפתחות הקוגניטיבית וההשקפה האפיסטמולוגית שלו נקראות יחד "תורת ההכרה הגנטית".

פסיכולוג שוויצרי התפתחותי ופילוסוף שחי בין השנים 1896-1980. ידוע במחקרים האפיסטמולוגיים שלו עם ילדים. תאוריית ההתפתחות הקוגניטיבית וההשקפה האפיסטמולוגית שלו נקראות יחד "תורת ההכרה הגנטית".

פיאז'ה הציב חשיבות רבה לחינוך ילדים. הוא הכריז בשנת 1934 כי רק חינוך מסוגל לשמור את החברות מקריסה אפשרית, אלימה או הדרגתית. התאוריה והמחקר שלו מושפעים ממספר פרקטיקות חינוכיות. התאוריה שלו לגבי התפתחות הילד נלמדה בתוכניות חינוך, ומחנכים ממשיכים לשלב שיטות מבוססות קונסטרוקטיביסטיות אלו.

מונחים קשורים:           

התאוריה של ז'אן פיאז'ה. הוא עבד במכון בינט בשנת 1920, ועיקר עבודתו הייתה לפתח גרסאות צרפתיות של שאלות על מבחני אינטליגנציה באנגלית. הוא הסתקרן לגבי הגורמים שהובילו ילדים לציין תשובות שגויות לשאלות הדורשות חשיבה לוגית. הוא האמין שתשובות שגויות אלו מצביעות על הבדלים חשובים בין חשיבת מבוגרים וילדים.

הביוגרפיה של ז'אן פיאז'ה. הוא זיהה שלבי התפתחות נפשית, הנקראים סכמה, והקים את שדות התאוריה הקוגניטיבית והפסיכולוגיה ההתפתחותית.

שלבי ההתפתחות על פי ז'אן פיאז'ה. זוהי תכנית המתארת את שלבי ההתפתחות האינטלקטואלית הנורמלית, מינקות לבגרות. זה כולל מחשבה, שיקול דעת, וידע. השלבים נקראים על שם הביולוג והפסיכולוג ההתפתחותי ז'אן פיאז'ה, שהקליט את הפיתוח והיכולת האינטלקטואליים של תינוקות, ילדים ובני נוער. מאמר זה מתאר את ארבעת שלבי ההתפתחות על פי פיאז'ה.

באותו נושא