הפרעת זהות מגדרית

מצב בו אדם סובל מאי הלימה משמעותית בין המין והמגדר איתו נולד, לבין הזהות המגדרית המועדפת עליו.

זוהי האבחנה הרשמית בשימוש על ידי פסיכולוגים ורופאים לתיאור אנשים החווים אי הלימה משמעותית, או חוסר שביעות רצון עם המין והמגדר שאיתו נולדו. ראיות מדעיות מצביעות על העובדה לפיה אנשים המזדהים עם מין שונה מזה שאיתו נולדו, עושים זאת בשל גורמים פסיכולוגיים, התנהגותיים וביולוגיים הקשורים לגנטיקה שלהם, תפקוד מוחם או חשיפה טרום לידתית להורמונים.

מונחים קשורים:

טיפול בהפרעת זהות מגדרית. אנשים עם הפרעה זו יכולים לעבור טיפולים תרופתיים וכירורגיים לשינוי זהותם המינית או לקבל טיפולים פסיכולוגיים להתמודדות עם ההפרעה. מאמר זה מפרט את שיטות הטיפול באנשים הסובלים מההפרעה ואינם מוכנים להשלים עימה.

תסמיני הפרעת זהות מגדרית. היות ואבחנה זו עשויה להיות שנויה במחלוקת לעיתים, נקבעו הגדרות מדויקות לאבחון הקריטריונים וקביעת המונח. מאמר זה מפרט את התסמינים החייבים להיות נוכחים באדם הסובל מהפרעה זו, הימשכותם וחומרת התופעה, לשם קביעת אבחנה מדויקת.

הפרעת זהות מגדרית בקרב ילדים. זוהי אבחנה רשימת הנמצאת בשימוש על ידי פסיכולוגים ורופאים לתיאור ילדים החווים מחוסר שביעות רצון משמעותי עם המין הביולוגי שלהם. מאמר זה מתאר את אבחון ההפרעה, השפעתה על התפתחות הילדים, שיטות ההתמודדות ודרכי הטיפול.

הפרעת זהות מגדרית וסכיזופרניה. ממצאי מחקר המוכיחים את הקשר הקיים לעיתים בין הפרעה זו לבין סכיזופרניה, ההבדלים בין שתי ההפרעות, והשלכות המחקר ותוצאותיו, לשם הבנת ההפרעה ודרכי הטיפול.

לבטי נטייה מינית אצל מתבגרים. מאמר המפרט את שיטות הטיפול וההתמודדות במתבגרים הסובלים מבעיות בנטיה המינית.

 

באותו נושא