הפרעת אישיות גבולית

הפרעה המתבטאת בחוסר יציבות אישית רגשית ואישיות פזיזה, גבולית או בעלת עוצמה רגשית.

הפרעה זו מתבטאת בחוסר יציבות אישיות רגשית, ואישיות פזיזה, גבולית או בעלת עוצמה רגשית. התכונות החיוניות להפרעה כוללות דפוס אימפולסיביות וחוסר יציבות התנהגותי, הפרעות ביחסים בין אישיים והפרעות בדימוי העצמי. התבנית מתבססת בבגרות המוקדמת ומתרחשת במגוון נרחב של מצבים והקשרים.

תסמיני ההפרעה כוללים בדרך כלל פחדים עזים מפני נטישה, כעס עז ועצבנות. אנשים עם הפרעה זו נוטים בדרך כלל לעסוק לסירוגין באידיאליזציה ופיחות של אחרים, עם יחס חיובי גבוה ואכזבה גדולה. ההפרעה עשויה להתבטא אף בפגיעה עצמית, התנהגות אובדנית ושימוש בסמים נפוצים.

מונחים קשורים:

בדיקת הפרעת אישיות גבולית. אתר PsychCenter מציע בדיקה אישית שמטרתה לסייע להבין אם אדם סובל מהפרעה זו. בדיקה זו אורכת חמש דקות ויש לענות בכנות על השאלות על מנת לקבל את התוצאות המדויקות ביותר.

גורמים להפרעת אישיות גבולית. רוב המומחים מסכימים שלא קיים גורם אחד להפרעה זו. מאמר זה מסביר את שילוב הגורמים העלולים להיות אחראים להפרעה.

תסמיני הפרעת אישיות גבולית. הפרעה זו משפיעה על הדרך בה אדם חש לגבי עצמו, כיצד הוא מתייחס לאחרים והדרך בה הוא מתנהג. מאמר זה מפרט את הסימנים והתסמינים אותם עשויה ההפרעה לכלול.

טיפול בהפרעת אישיות גבולית. מחקרים מוכיחים כי טיפול מפחית את התסמינים והסבל של אנשים עם הפרעה זו. מאמר זה מפרט את שיטות הטיפול ויעילות הטיפול הפסיכולוגי.

באותו נושא