הפרעה דו קוטבית

הפרעה מוחית הגורמת לשינויים חריגים במצב הרוח, האנרגיה, רמות הפעילות ויכולת התפקוד.

הפרעה זו ידועה אף כמאניה דפרסיה. זוהי הפרעה מוחית הגורמת לשינויים חריגים במצב הרוח, האנרגיה, רמות הפעילות והיכולת לבצע את משימות היומיום. תסמיני ההפרעה הם חמורים, ונבדלים מעליות ומורדות רגילים אותם עוברים כולם מעת לעת. התסמינים עלולים לגרום לפגיעה במערכות יחסים, ביצועים ירודים בעבודה או בלימודים ואף התאבדות. הפרעה זו ניתנת היטב לטיפול עד לשיבה לחיים מלאים ופורים.

מונחים קשורים:

הפרעה דו קוטבית בקרב מבוגרים. מאמר המסביר את ההשלכות החמורות של ההפרעה על מבוגרים הסובלים מפגיעה ביכולת העבודה, שיבוש מערכות יחסים וחוסר יכולת להשלים לימודים.

אבחון הפרעה דו קוטבית. עולם הרפואה ביצע כברת דרך משמעותית בהבנה מלאה של הפרעות מצבי רוח בכלל והפרעה דו קוטבית בפרט. מאמר זה מסביר את ההבדל בין הפרעה זו לבין הפרעת דיכאון או סכיזופרניה, וחשיבות האבחון המדויק בהתבסס על הסימנים והתסמינים, לשם הרכבת תכנית טיפול תרופתית ונפשית יעילה ובטוחה.

תסמיני הפרעה דו קוטבית. קיימים מספר סוגי הפרעות דו קוטביות. מאמר זה מסביר את התסמינים הקשורים לכל סוג הפרעה זו, כמו גם התכונות הפרטניות הנוספות הניתנות להוספה לאבחנה, על סמך סימנים ותסמינים מסוימים.

טיפול בהפרעה דו קוטבית. אין צורך לחיות עם הפרעה זו, שכן הטיפול מסייע לשליטה בתסמיני מצבי הרוח, עצירת המחשבות המדאיגות, ושיבה לחיים בריאים ונורמאליים.

תרופות להפרעה דו קוטבית. מאמר זה מפרט את סוגי הטיפולים התרופתיים הטובים ביותר להפרעה זו.

 

באותו נושא