אבחון פסיכודידקטי

הערכה המכילה שאלות לזיהוי מקור הבעיה לשם נקיטה באמצעי הטיפול המתאימים.

זוהי בדיקה מקיפה המתבצעת במפגש אישי. זהו סוג הערכה מומלץ המכיל שאלות על מקור הבעיה ממנה סובל הילד, לשם נקיטה באמצעים המתאימים ביותר להתערבות, בהתאם לחששות ולצרכים האישיים של המטופל. הפסיכולוג מבצע מבחני אינטליגנציה, בודק הישגים, עיבוד קוגנטיבי והתפתחות חברתית ורגשית. אבחון זה מתאים לתלמידים בגילאי חמש ועד גיל התיכון.

מונחים קשורים:

מבחני אינטליגנציה. אלו הן בדיקות רשמיות הנחשבות לאחת ההצלחות המשמעותיות ביותר של הפסיכולוגיה. אלפרד בינה יסד את המבחן הרשמי הראשון לזיהוי ילדים פריזאים לקויי למידה בתחילת שנת 1900. מאמר זה מתאר כיצד הפך כלי זה לאחד מהכלים העיקריים לזיהוי ילדים עם פיגור שכלי ולקויות למידה. מבחן זה הוליד מגוון נרחב של מבחני כישורים והישגים המעצבים את האפשרויות החינוכיות של מיליוני תלמידים מידי שנה.

בדיקת הישגים. זהו מבחן מיומנות או ידע. הסוג הנפוץ ביותר של מבחן זה, הוא מבחן רשמי שפותח למדידת כישורים וידע שנלמדו ברמת כיתה מסוימת, בדרך כלל באמצעות הוראה מתוכננת. מבחנים אלו נועדו למדידת כשרון, תכונות קוגנטיביות כליות ויציבות רגשית.

התפתחות רגשית. עד גיל שלוש או ארבע, הילד מפתח את אישיותו. הוא יודע מה הוא אוהב ולא אוהב, ואישיותו ממשיכה להתפתח מידי יום. הוא משפר את יכולת השימוש שלו במילים כדי להביע את תחושותיו, ובהתאם חווה פחות התפרצויות זעם. מצב רוחו עדיין עשוי להשתנות באופן משמעותי מרגע אחד למשנהו, אך כשההתפתחות נורמאלית, הרגשות צפויים להיות יציבים בדרך כלל.

אבחון פסיכודידקטי – מאמר על מרכיבי אבחון פסיכודידקטי, למי מיועד, ושיטות האבחון.

לקויות למידה – מאמר כל שיקום לקויות למידה באמצעות אבחון פסיכודידקטי.

 

באותו נושא